Participating a Blogathon: Life, Love and the Movies blogathon




   Hi guys, I'm pretty nervous participating this blogathon organized by My Filmviews and this is the first time I do a bilingual writing for my blog so enjoy!


So these are the answers to the following 16 questions:

Life


1. What was the first movie you saw in the cinema and what do you remember about that visit?
Apakah filem pertama yang anda tonton dalam panggung wayang dan apa yang anda ingat tentang lawatan itu?


Answer: Teenage Mutant Ninja Turtle in 1990. I was 12 years old at that time and believe it or not, it was my neighbor (a Chinese couple, Uncle William and Aunty Julia) invited me and my little brother to come along with them to Empress Cinema in Tawau, Sabah (one of part on Borneo Island). That was my first cinema experience as before that I used to watch Indonesian's martial art movies through an erected man-made screen using a large white cloth and a film projector.
Filem Teenage Mutant Ninja Turtle pada tahun 1990. Aku berumur 12 tahun pada masa itu dan percaya atau tak, jiran aku (pasangan suami isteri berbangsa Cina, Uncle William dan Aunty Julia) yang mengajak aku dan adik lelaki aku dengan kereta diorang ke Empress Cinema di Tawau, Sabah. Itu adalah pengalaman pertama aku ke pawagam kerana sebelum itu aku biasanya menonton filem-filem seni mempertahankan diri dari Indonesia melalui layar besar buatan sendiri di tengah-tengah padang di felda dulu-dulu (aku teringat filem Si Pitung dan Jaka Sembung).


2. Are there any movies you have very strong memories of which are not because of the movie (for example something which happened at the time you were watching it)?
Adakah terdapat mana-mana filem anda mempunyai kenangan yang tak dapat dilupakan yang bukan kerana filem itu sendiri (sebagai contoh sesuatu yang berlaku pada masa ianya ditayangkan)?
Answer: I recall one experience when I was in a boarding school. Me and my friends wanted to watch Jurassic Park, we took a bus to the cinema but unfortunately the ticket were sold out. We took another bus to another cinema and managed to secure 4 seats third row from the screen. We were happy in the end as we successfully went through all obstacles but we were also had sore necks that evening.
Aku ada teringat satu pengalaman semasa aku kat sekolah berasrama (asrama Felda ASBKJ). Aku dan kawan-kawan nak sangat tengok Jurassic Park, kami mengambil bas ke pawagam di PJ Oldtown tetapi malangnya tiket sold out! Kami kemudian naik bas lain ke pawagam lain kat PJ SS17 (dah kena roboh dan jadik bangunan lain dah sekarang) dan berjaya mendapat 4 kerusi baris ketiga dari depan sekali. Kami gembira sakan sebab berjaya gak menempuh semua halangan tapi kami jugak dapat sakit leher petang tu.


3. Which movies had a big impact on you and changed a (small) part of your view on life?
Filem yang manakah mempunyai impak yang besar kepada anda dan mengubah sebahagian (kecil) dari pandangan anda terhadap kehidupan?


Answer: Waterboy (1998). Back then, I got expelled from my degree studies (but I got back to get a diploma months later), and there I was feeling all gloomy and shit then came Adam Sandler to the rescue and fixed my self confidence and from that moment, anyone (no matter how retarded you are) have a chance to be back on your feet and shine. I did. Took a different path in life after that and I thank god for that.
Waterboy (1998). Masa tu, aku kena tendang dari pengajian ijazah di UiTM (tapi aku masuk study diploma 9 bulan kemudian), dan masa tu aku dalam kemurungan yang teruk wei... kemudian muncullah Adam Sandler untuk memberikan keyakinan diri dan dari saat itu, semua orang berhak (tidak kiralah macamanapun tahap akal korang) mempunyai peluang untuk kembali bangkit dan bersinar. Aku dapat semua tu. Aku mengambil jalan hidup yang berbeza selepas tu dan aku bersyukur pada tuhan untuk semua yang berlaku.

4. Do you have any comfort movies which you return to because you are in a specific mood (for example if you are feeling down/nursing a heartbreak)?
Adakah anda mempunyai apa-apa filem yang memberi keselesaan jika ditonton berkali-kali ketika berada dalam mood yang tertentu (contohnya jika anda berasa murung / merawat kesedihan dalam hati)?


Answer: Not in particular. I got plenty of choices but I would go for Leon: The Professional (1994).
Tiada yang spesifik. Saya ada banyak pilihan tetapi saya akan pilih Leon: The Professional (1994).

 
Afdlin Shauki Aksan


Afdlin as Prime Minister Kralahome's interpreter in Anna and The King (the guy in the middle)
Me...

5. If a movie would be made about your life, what type of movie would it be and who would you like to portray you?
Jika filem akan dibuat tentang kehidupan anda, apa jenis filem jenis apakah yang sesuai dan siapakah yang anda inginkan untuk melakonkan watak diri anda?

Answer: A comedy movie might do justice for me and there is non other actor would suit me me well than Afdlin Shauki (our local Malaysian actor-producer-singer).
Filem komedi mungkin yang terbaik untuk aku dan tiada pelakon lain yang sesuai untuk melakonkan watak aku melainkan Afdlin Shauki.

6. Which existing movie best represents you?
Filem yang sedia ada manakah yang terbaik mewakili diri anda?




Answer: Going The Distance (2010). I've experienced 3 long distance relationships. Pretty much done almost what Garret (Justin Long) did in the film (but no planes were involved, just buses).
Going The Distance (2010). Aku pernah melalui 3 hubungan jarak jauh. Hampir semua yang Garret (Justin Long) buat dalam filem itu aku pun ada buat tau!(cuma tiada pesawat yang terlibat, hanya bas je~)

7. If you knew you would die tomorrow, what would be the last movie you would want to see?
Jika anda tahu anda akan mati hari esok, filem apakah yang akan menjadi filem terakhir yang anda mahu tonton?

 
Answer: Scott Pilgrim vs. The World (2010).

8. If you can spend your life working in the film industry, what would you be and why? (you know, director, producer, actor, cinematographer, costume designer, sound designer etc?) 
Jika anda boleh menghabiskan hidup anda bekerja dalam industri perfileman, anda akan jadi siapa dan mengapa? (seperti yang anda tahu, pengarah, penerbit, pelakon, sinematografer, pereka kostum, pereka bunyi atau yang lain-lain?)


Answer: An actor, preferably in villain or comedy roles. Silly choices huh? Villain roles let you do unthinkable bad and evil things (not to forget groping the damsel in distress while at it) while comedy roles give you the opportunity to do good things to the audience (hence 'laughter is the best medicine').
Seorang pelakon, sebaik-baiknya dalam peranan jahat atau komedi. Pilihan bangang kan? Peranan penjahat membiarkan anda melakukan perkara-perkara jahat yang tak masuk akal dan kedurjanaan mutlak (tak lupa jugak dapat meraba-raba gadis dalam set semasa penggambaran) manakala peranan komedi memberi anda peluang untuk melakukan sesuatu yang baik untuk penonton ('ketawa itu ubat yang mujarab' kan?).



Love

1. Did you ever have a first kiss with someone while at the cinema and if so which movie was playing?
Adakah anda pernah mendapat ciuman pertama anda dengan seseorang semasa menonton di panggung wayang dan jika demikian, filem apakah yang sedang dimainkan?

Answer: Nope. Hope to do it with my wife someday~ (giggles)
Tak pernah. Harap-harap bolehla ajak puan isteri buat nanti~ Hehehehe...

2. What is your favorite movie relationship and why?
Apakah filem berkenaan perhubungan yang menjadi kegemaran anda dan mengapa?


Answer: Duma (2005). A relationship between a boy and a cheetah fascinates me!
Duma (2005). Hubungan antara seorang budak dan cheetah membuatkan aku terpesona!
3. When did your love for movies start and how has it grown?
Bilakah cinta anda untuk filem bermula dan bagaimana ianya berkembang?

Answer: I've been in love with them since the early age of 5. Then when I was in primary school (elementary school in US), I was very good in remembering character's names in the movies and their real name too, their cheesy dialogs, scenes... and I thought to myself that I'm a good storyteller! Then the ability evolved into remembering the name of film's directors, actors and their repertoire and so on until several of my friends told me that I'm a movie encyclopedia (but not as extensive as IMDB~)
Aku mula jatuh cinta dengan filem sejak berusia 5 tahun lagi. Kemudian apabila aku di sekolah rendah,  aku betul-betul terer dalam mengingati nama-nama watak dalam filem dan nama sebenar mereka juga, dialog sempoi yang catchy, adegan-adengan mereka ... dan aku terfikir yang aku seorang penglipurlara yang bagus! Kemudian keupayaan aku berkembang menjadi mengingati nama pengarah filem itu, pelakon dan resume mereka dan seterusnya sehinggalah beberapa orang kawan-kawan bagitau aku yang aku ni macam ensiklopedia filem (tapi takdela melampau sangat macam dalam IMDB ~)

4. If you have to choose one film to watch with your loved one, what would it be and why?
Jika anda perlu memilih satu filem untuk menonton dengan yang tersayang, filem apa yang dipilih dan mengapa?



Answer: Disney-Pixar's Up (2009). I wish I could be Mr Fredricksen, to love my wife like Carl did to Ellie til the end.
Disney-Pixar Up(2009). Aku berharap boleh menjadi seperti Mr Fredricksen, yang mengasihi isterinya seperti Carl lakukan kepada Ellie sehingga akhir hayat.

5. If you can choose one character from a movie to be your significant other who would it be and why?
Jika anda boleh memilih salah satu watak dari filem untuk menjadi sebahagian dari diri anda yang penting, siapakah watak itu dan mengapa?



Answer: Walter Mitty. I'm a dreamer... 
Walter Mitty. Aku kuat berkhayal ... (ataupun kuat berangan?)

6. What was the first movie that made you fall in in love with film and cinema?
Apakah filem pertama yang membuat anda jatuh cinta dengan filem dan pawagam?



Answer: D.A.R.Y.L (1985) was the the only movie I remembered clearly in my childhood and I liked that movie a lot coz I am still a kid at that time (duh~), and as in my 1st cinema experience, please refer 1st question (Ninja Turtles were dope at that time! Cowabunga!)
D.A.R.Y.L (1985) merupakan satu-satunya filem yang aku masih ingat dengan jelas pada zaman kanak-kanak dan aku suka filem tu pasal aku masih seorang kanak-kanak riang (budak mestilah suka cerita pasal budak kan?) pada masa tu, dan pasal pengalaman pawagam tu, sila rujuk soalan 1 (Ninja Turtles gila top masa tu! Cowabunga!) 

7. How did your passion for movies turn you into a movie blogger?
Bagaimana minat anda untuk filem menjadikan anda seorang penulis blog filem?

Answer: Since my wife is a blogger (locally), I got encouraged by her. I wanted to write too. I love movies, I know them quite a lot but still trying to steer my way of storytelling and voice out my opinions. It was just for fun at first but I'm sure it will grow and mature.
Isteriku seorang blogger, jadi galakan tu datang dari dia. Aku suka filem, dan aku tahu pasal filem banyakla jugak tapi masih cuba untuk mencari cara penceritaan yang sewajarnya dan juga cara menyuarakan pendapat. Mula-mulanya hanya untuk suka-suka tapi aku pasti ia akan berkembang mekar dan matang akan datang.

8. What is your favorite date from a movie?
Apakah temujanji kegemaran anda dari filem?


Answer: Thurgood Jenkins and Mary Jane Potman from Half Baked (1998) seal the deal! Managing your first date economically wins!
Thurgood Jenkins dan Mary Jane Potman dari Half Baked (1998) yang terbaik! Menguruskan temujanji pertama secara ekonomi is the best!

So join up. Follow instruction below.

- Write a blog post about it
- Include one of the blogathon logos from this page in your post
- Add a link to this blogathon announcement so others can participate as well: http://www.myfilmviews.com/2014/01/20/announcing-LLM-blogathon/
- Leave a comment there with a link to your post

Comments

  1. Hahaha jgn harap nak dpt ciuman kat pawagam er....ala sweetlah suami kita ni nak jadi mr fredicksen menyayangi bininya touching tau :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just kiddingla~ gila nak cium dalam panggung! Kat rumah tak boleh ke... kan?

      Delete
  2. I had the same experience watching Jurassic Park in the front rows. And cinemas in Malaysia those days are not like ones we have today.... mmg sakit leher... tp byk hall GSC walau ddk dpn skali tak mendongak sgt.... lagi2 yg ada THX..

    Carl and Ellie mmg epic couple.... I'm doing a list on favorite movie couples next month.... diorg mmg wajib feature dlm list tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Similar experience eh? When was that? Old cinema buildings those days got 1st floor and ground floor. 1st floor was for expensive ticket (generally what a current cinema now look like) and ground floor basically like a church with 3 aisles at the middle and the end of your left and right.

      Looking forward for your list on favorite couples tu. Eh? Tak nak participate ke blogathon ni?

      Delete
    2. 1993.... old Rex cinema in KL. Haha... yup... 1st floor expensive sket those days... RM7 kalo x silap... ground floor was RM5 I think... can't really remember...

      Probably skip this blogathon... time hasn't been kind... extremely busy nowadays..

      Delete
    3. I feel ya bro. The only vintage cinema I knew still operating is New Lido Cinema in Jalan Mersing Kluang but they only accommodate Tamil movies nowadays.

      Delete
  3. wahhh gaya macam blogger otai lah mcdee berblogging...
    cayaaa lah....suka entryy ni...ok nak sambung baca balik....hehe

    ReplyDelete
  4. Very nice post! Carl & Ellie from Up! is one of my favorite film couples. I haven't seen the Secret Life of Walter Mitty but since I am a dreamer too, I think I shall check it out. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marrying your childhood friend seems impossible for the current era but back in the old days, kids were taught with moral and social ethics where religion, kindness, and love were the backbone of their upbringing. Carl and Ellie became one of my role model couple after my parents. Despite they are just animated fictional characters, they seem real to me.

      One thing that connected me with Walter Mitty is how he channeled his anger. I did that too. I would visualized a ridiculously out of proportion fight scene where I beat my opponent into a pulp and poof! I snapped out of my dream and not angry anymore.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts